Curso “Lignocellulosic Biomass Biorefinery. Lignin Valorization.”

¿Cúal puede ser el papel de la lignina 🌳 en biorefinería 💦🏭?

Ewellyn Capanema, PhD👨‍🎓es una experta del RISE Bioeconomy impartirá un curso orientado a la recuperación y utilización de la lignina como conferenciante invitada de la asignatura – “Ingeniería del Producto” – del Máster en Ingeniería Química de laUniversidad de Valladolid con María José Cocero Alonso.

Se celebrará en la 🏫 Escuela de Ingenierías Industriales Cauce 6-7-8 de mayo de 11:30 a 13:30h en Aula 1.7.

CONTENTS

• Part 1. Overview of biomass types, and fundamental chemistry of the various wood components will be described together with pertinent information that relates to their industrial processing.
  • Part 2. Biomass separation process: Pulp base and sugar base biorefineries
  • Part 3. Methods of analysis of lignins.
  • Part 4. Lignin industrial applications.

EXPECTED OUTCOMES AND IMPACT

• Overview of different biomass, and separation processes.
  • Modern developments in wood chemistry & technology.
  • Appreciation for the fundamental science that is behind industry choices.
  • Understand the underlying Structural, Polymer and Organic Chemical principles that define lignin reactivity.
  • Overview of areas of lignin industrial application.

Estais todos/as invitados/as.